Regulamin

wyłaniania uczestników oraz udziału w XXIX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży z tematem wiodącym:

Zginąć, ale z honorem (Krystyna Budnicka). Bohaterska walka zbrojna żydowskich organizacji bojowych z Niemcami z perspektywy 80 lat – o ludzki, społeczny i narodowy honor oraz godność, na przykładzie powstania w getcie warszawskim.

 

§ 1.

Postanowienia ogólne

1. W ramach przygotowań do XXIX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży (SDiM), zwanej dalej „sesją”, realizowana jest procedura wyłaniania uczestników XXIX sesji.

2. XXIX sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży jest projektem edukacyjnym i obywatelskim, mającym na celu:

a) naukę postaw patriotycznych i obywatelskich oraz współodpowiedzialności młodych ludzi za podtrzymywanie i rozpowszechnianie tradycji narodowej i państwowej;

b) popularyzowanie i upowszechnianie wiedzy o wydarzeniach historycznych i bohaterach lokalnych oraz ich znaczeniu dla historii, dziedzictwa i tożsamości lokalnej oraz narodowej;

c) uświadomienie decyzyjności i poczucia sprawstwa w społeczności lokalnej oraz promowanie postawy aktywnej względem niej;

d) doskonalenie umiejętności korzystania ze źródeł historycznych;

e) przybliżenie młodym ludziom zasad funkcjonowania Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i procesu legislacyjnego.

3. Organizatorem XXIX sesji jest Kancelaria Sejmu, zwana dalej „organizatorem”,
w porozumieniu z Instytutem Pamięci Narodowej – Komisją Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, zwanym dalej „Instytutem Pamięci Narodowej”, Ministerstwem Edukacji i Nauki oraz Ośrodkiem Rozwoju Edukacji, zwanymi dalej łącznie „współorganizatorami sesji”.

4. Organizatorem procedury wyłaniania uczestników sesji jest Kancelaria Sejmu
w porozumieniu z Instytutem Pamięci Narodowej.

5. Procedura wyłaniania uczestników sesji oraz sesja prowadzone są na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i trwają od dnia 28 lutego 2023 r. do dnia 1 czerwca 2023 r.

6. Informacje o sesji są publikowane na stronie internetowej Sejmu Dzieci i Młodzieży oraz stronach internetowych: Sejmu, Instytutu Pamięci Narodowej, Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Ośrodka Rozwoju Edukacji.

 

§ 2.

Zasady udziału w sesji oraz zgłoszenia do procesu rekrutacji

1. Do udziału w sesji mogą zgłaszać się dwuosobowe zespoły uczniowskie, zwane dalej „zespołem”. Zgłoszenia i prace indywidualnych uczestników nie będą brane pod uwagę w rekrutacji do sesji.

2. W sesji mogą brać udział wyłącznie uczniowie, którzy w dniu rozpoczęcia rekrutacji do sesji (28 lutego 2023 r.) mają ukończone 13 lat i jednocześnie w dniu posiedzenia Sejmu Dzieci i Młodzieży (1 czerwca 2023 r.) nie będą mieli ukończonych 18 lat oraz nie byli uczestnikami poprzednich sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży.

3. Zespół musi składać się z uczniów tej samej szkoły lub zespołu szkół.

4. W sesji może brać udział dowolna liczba zespołów z jednej szkoły lub zespołu szkół.

5. Zgłoszenie do procesu rekrutacji następuje poprzez rejestrację zespołu na stronie internetowej SDiM (sdim.edu.pl) od dnia 28 lutego 2023 r. od godziny 16:00 do dnia 31 marca 2023 r. do godziny 15:00 za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego.

6. Warunkiem udziału w procesie rekrutacji, o którym mowa w ust. 5 jest podanie danych osobowych każdego uczestnika zespołu obejmujących: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz datę urodzenia. Dodatkowo każdy zespół jest zobowiązany podać dane szkoły, do której uczęszcza (nazwa szkoły, kod pocztowy, miejscowość, ulica, nr budynku, województwo, e-mail, telefon).

7. W celu stwierdzenia spełnienia warunków udziału w rekrutacji określonych niniejszym regulaminem, uczestnicy sesji będą weryfikowani na podstawie dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość.

8. Dodatkowe informacje dotyczące zgłoszenia można uzyskać wysyłając e-mail na adres: sdim@sdim.edu.pl oraz poprzez formularz kontaktowy umieszczony na stronie internetowej: www.sdim.edu.pl.

9. W ciągu trzech dni roboczych od przesłania zgłoszenia, na podane w nim adresy e-mail zostanie wysłana informacja o przyjęciu lub odrzuceniu zgłoszenia zespołu do procesu rekrutacji. Odrzucenie zgłoszenia nastąpi w przypadku naruszenia zasad określonych w ust. 1-3 i ust. 5-6 lub niewyrażenia zgody przez rodzica/opiekuna prawnego na przetwarzanie danych osobowych oraz na publikację wizerunku uczestnika zgodnie z ust. 16-17 niniejszego paragrafu. Jeśli po upływie tego terminu opisana wyżej wiadomość zwrotna nie zostanie dostarczona, należy niezwłocznie przesłać informację o tym fakcie na adres: sdim@sdim.edu.pl.

10. Po przyjęciu zgłoszenia dla każdego zespołu zostanie utworzone indywidualne konto, poprzez które będzie możliwe zamieszczenie relacji z wykonania zadania rekrutacyjnego.

11. Podanie przez uczestników błędnego adresu e-mail może uniemożliwić otrzymywanie informacji o procesie rekrutacji oraz logowanie na platformie internetowej. Organizator prowadzący rekrutację nie ponosi odpowiedzialności za błędne wpisanie adresu e-mail do formularza zgłoszeniowego, znajdującego się na stronie internetowej SDiM (www.sdim.edu.pl).

12. Zespoły uczniowskie, w których przynajmniej jedna osoba była uczestnikiem którejkolwiek z poprzednich sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży, będą usuwane z platformy internetowej przez administratora.

13. Potwierdzenie przyjęcia zespołu do procesu rekrutacji nie oznacza zakwalifikowania do udziału w sesji. Kryteria i sposób wyboru uczestników sesji opisano w § 3 i 4 niniejszego regulaminu.

14. Rejestracja zespołu na platformie internetowej oznacza akceptację niniejszego regulaminu.

15. Administratorem danych osobowych osób biorących udział w rekrutacji, uczestników seminariów, posiedzenia komisji, zajęć związanych z tematem przewodnim sesji oraz posiedzenia Sejmu Dzieci i Młodzieży oraz ich rodziców/opiekunów prawnych jest Kancelaria Sejmu z siedzibą w Warszawie (ul. Wiejska 4/6/8, 00-902 Warszawa).

Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych:

a. korespondencyjnie: Inspektor Ochrony Danych Kancelaria Sejmu, ul. Wiejska 4/6/8, 00-902 Warszawa;

b. e-mail: iod|sejm.gov.pl| |iod|sejm.gov.pl

Przetwarzanie danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO w celu organizacji i realizacji XXIX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży, zgodnie z Regulaminem wyłaniania uczestników oraz udziału w XXIX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży z tematem wiodącym: Zginąć, ale z honorem (Krystyna Budnicka). Bohaterska walka zbrojna żydowskich organizacji bojowych z Niemcami z perspektywy 80 lat – o ludzki, społeczny i narodowy honor oraz godność, na przykładzie powstania w getcie warszawskim, oraz w celach archiwizacyjnych.

Podanie danych osobowych oraz zgoda na ich przetwarzanie jest dobrowolne, lecz niezbędne do wzięcia udziału w sesji.

Dane osobowe będą udostępniane podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz Instytutowi Pamięci Narodowej, Ośrodkowi Rozwoju Edukacji oraz Kuratoriom Oświaty.

Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat począwszy od roku następującego po roku, w którym odbyła się XXIX sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży.

Dokumentacja niearchiwalna będzie przechowywana przez okres 5 lat począwszy od roku następującego po roku, w którym odbyła się XXIX sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży. Materiały archiwalne będą przechowywane wieczyście w archiwum Sejmu na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. 2020 poz. 164 z późn. zm.).

Osobom, których dane osobowe są przetwarzane przysługuje prawo do wycofania zgody na przetwarzanie ich danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem.

Osobom, których dane są przetwarzane przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo ich sprostowania oraz w zakresie wynikającym z przepisów – do usunięcia, jak również prawo do ograniczenia przetwarzania.

Osobom, których dane osobowe są przetwarzane przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli ich zdaniem, przetwarzanie ich danych osobowych narusza przepisy prawa.

Administratorem danych osobowych osób biorących udział w rekrutacji, uczestników seminariów, posiedzenia komisji, zajęć związanych z tematem przewodnim sesji oraz posiedzenia Sejmu Dzieci i Młodzieży oraz ich rodziców/opiekunów prawnych jest Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu z siedzibą w Warszawie (ul. J. Kurtyki 1, 02-676 Warszawa).

Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych:

a. korespondencyjnie: Inspektor Ochrony Danych IPN-KŚZpNP, ul. J. Kurtyki 1, 02-676 Warszawa,

b. e-mail: inspektorochronydanych|ipn.gov.pl| |inspektorochronydanych|ipn.gov.pl

gdzie celem przetwarzania są:

- organizacja i realizacja XXIX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży, zgodnie z Regulaminem wyłaniania uczestników oraz udziału w XXIX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży z tematem wiodącym: Zginąć, ale z honorem (Krystyna Budnicka). Bohaterska walka zbrojna żydowskich organizacji bojowych z Niemcami z perspektywy 80 lat – o ludzki, społeczny i narodowy honor oraz godność, na przykładzie powstania w getcie warszawskim

- udostępnianie i publikacji danych osobowych uczestnika zawartych w protokołach z posiedzeń Sejmu Dzieci i Młodzieży oraz wyników oceny prac rekrutacyjnych w materiałach informacyjnych Kancelarii Sejmu, Instytutu Pamięci Narodowej, w szczególności w Biuletynie Informacji Publicznej, na platformie internetowej sesji, w mediach społecznościowych, oficjalnych stronach internetowych oraz w publikacjach prasowych i wydawniczych: Kancelarii Sejmu, Instytutu Pamięci Narodowej

- rozpowszechnianie wizerunku uczestnika zawartego w nagraniach audio-wideo oraz fotorelacji z posiedzeń Sejmu Dzieci i Młodzieży w materiałach informacyjnych Kancelarii Sejmu, Instytutu Pamięci Narodowej, w szczególności w Biuletynie Informacji Publicznej, na platformie internetowej sesji, w mediach społecznościowych, oficjalnych stronach internetowych oraz w publikacjach prasowych i wydawniczych: Kancelarii Sejmu, Instytutu Pamięci Narodowej,

- w celach kontaktowych dotyczących organizacji i przeprowadzenia XXIX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a (zgoda osoby) RODO przez Instytut Pamięci Narodowej.

Przetwarzanie danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy) RODO w celu udzielenia licencji, o której mowa w § 5.

16. Protokoły z posiedzenia komisji oraz posiedzenia Sejmu Dzieci i Młodzieży, nagrania audio-wideo oraz fotorelacje wykonane w związku z organizacją i realizacją XXIX sesji SDiM będą udostępniane, w tym publikowane przez Kancelarię Sejmu w celach informacyjnych, w zakresie zawierającym dane osobowe uczestników XXIX sesji, których rodzice/opiekunowie prawni wyrazili zgodę na ich publikację. Kancelaria Sejmu nie stosuje wynagrodzeń za publikację wizerunku uczestników Sejmu Dzieci i Młodzieży. Wyrażenie zgody, o której mowa w zdaniu poprzedzającym jest dobrowolne, lecz niezbędne do wzięcia udziału w sesji.

17. Wzór oświadczenia o wyrażeniu zgody na udostępnienie danych osobowych uczestnika XXIX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży oraz na publikację jego wizerunku stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.

 

§ 3.

Przebieg rekrutacji

  1. Zespoły zgłoszone w procesie rekrutacji zgodnie z zasadami określonymi w § 2 zobowiązują się do:

a) wykonania zadania rekrutacyjnego przewidzianego niniejszym w regulaminie;

b) udziału – w przypadku zespołów, o których mowa w § 4 ust. 8 – w seminariach
w dniu 20 maja 2023 r., które odbędą się w Sulejówku oraz posiedzeniu komisji, które odbędzie się w Warszawie w dniu 21 maja 2023 r. Uczestnicy będą mieli zapewniony przejazd, wyżywienie i nocleg;

c) udziału – w przypadku zakwalifikowania zespołu do sesji – w zajęciach związanych z tematem przewodnim sesji w dniu 31 maja 2023 r., które odbędą się w Warszawie oraz w posiedzeniu Sejmu Dzieci i Młodzieży w dniu 1 czerwca 2023 r., które odbędzie się w gmachu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej. Uczestnicy będą mieli zapewniony przejazd, wyżywienie i nocleg.

  1. Zadanie rekrutacyjne polega na zrealizowaniu projektu, którego efektem będzie stworzenie trwałego, adekwatnego do tematu XXIX sesji SDiM, śladu, efektu końcowego oraz upowszechnienie wiedzy związanej z tematem XXIX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży w społeczności lokalnej.
  2. Szczegółowy opis etapów zadania został zawarty w Przewodniku uczestnika XXIX sesji SDiM (zwanym dalej Przewodnikiem). Uczestnicy są zobowiązani do realizacji zadania zgodnie z opisanymi w przewodniku etapami.
  3. Zespoły zgłaszające się do udziału w sesji zobowiązane są do zapoznania się z Przewodnikiem. Materiały pomocnicze dotyczące realizacji zadania rekrutacyjnego znajdują się stronie internetowej SDiM (www.sdim.edu.pl) oraz na oficjalnym profilu SDiM na Facebooku(https://www.facebook.com/sejmdzieciimlodziezy), a także na stronie internetowej: www.ipn.gov.pl
  4. Zespół zobowiązuje się zaplanować i wykonać zadanie rekrutacyjne samodzielnie. Zobowiązanie w zdaniu poprzedzającym nie wyklucza korzystania przez zespół z pomocy sojuszników takich jak władze lokalne i media.
  5. Zadanie powinno zostać wykonane w miejscu zamieszkania lub w okolicach miejsca zamieszkania osób tworzących zespół.
  6. Zespół, po wykonaniu zadania rekrutacyjnego (zgodnie z ust. 2-6 oraz ust. 8-11) jest zobowiązany do dnia 3 kwietnia 2023 r. do godziny 23:59 opublikować relację z wykonania zadania na platformie internetowej znajdującej się na stronie internetowej SDiM (www.sdim.edu.pl).
  7. Jeden zespół może opublikować tylko jedną relację na platformie internetowej.
  8. Relacja z wykonania zadania rekrutacyjnego opublikowana na platformie internetowej musi być niepowtarzalna i oryginalna, tj. musi stanowić przedmiot działalności twórczej o indywidualnym charakterze w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2022 poz. 2509 z późn. zm.) oraz składać się z 5 elementów:

a) dokumentu pn. Udokumentowanie zdobytej wiedzy zgodnego z następującymi wymogami:

  • maksymalnie 2 strony formatu A4;
  • czcionka Times New Roman, rozmiar 12, interlinia 1,15, marginesy znormalizowane 2,5 cm;
  • plik w formacie pdf;

b) sprawozdania z wykonanego zadania rekrutacyjnego zgodne z następującymi wymogami:

  • maksymalnie 2 strony formatu A4;
  • czcionka Times New Roman, rozmiar 12, interlinia 1,15, marginesy znormalizowane 2,5 cm;
  • plik w formacie pdf;

c) linku do – tylko jednej spośród wymienionych poniżej – form upowszechnienia wiedzy związanej z tematem XXIX sesji SDiM:

  • filmu – trwającego nie dłużej niż 5 minut i opublikowanego w serwisie YouTube i oznaczonego jako publiczny;
  • słuchowiska – trwającego nie dłużej niż 5 minut;
  • audycji radiowej – trwającej nie dłużej niż 5 minut;
  • strony internetowej;
  • albumu rodzinnego;
  • albumu miasta;
  • trasy wycieczki;
  • gry terenowej;

d) linków do maksymalnie 3 źródeł, z których zespół korzystał podczas realizacji zadania rekrutacyjnego;

e) 3 zdjęć (o rozdzielczości minimum 300 dpi), które najlepiej zilustrują wkład zespołu w realizację zadania rekrutacyjnego.

  1. Inne lub dodatkowe materiały (np. książki, artykuły prasowe) muszą zostać umieszczone na końcu dokumentu pn. Udokumentowanie zdobytej wiedzy lub na końcu sprawozdania (ust. 9 pkt a-b). Nie należy jednak przekroczyć ich objętości wskazanych w ust. 9 pkt a-b.
  2. Ocenie podlegać będą wyłącznie wykonane zadania rekrutacyjne, opublikowane na indywidualnym koncie zespołu utworzonym poprzez rejestrację na platformie internetowej. Nie będą brane pod uwagę zadania nadesłane w innej formie.

 

§ 4.

Zasady oceny zadania

  1. Wykonane przez zespół zadanie rekrutacyjne stanowi podstawę do wyboru 230 zespołów, tzn. 460 uczestników sesji, w oparciu o określoną liczbę mandatów przypadających na poszczególne województwa.
  2. Podział mandatów zostanie dokonany proporcjonalnie do liczby uczniów w danym województwie.
  3. Oceny wykonanych zadań rekrutacyjnych dokonają członkowie komisji oceniającej. Skład komisji zostanie wyznaczony przez Instytut Pamięci Narodowej.
  4. Komisja dokona oceny wykonanych zadań rekrutacyjnych na podstawie następujących kryteriów:     

       ETAP I - ZDOBYWANIE WIEDZY

  • przedstawienie wiedzy w ciekawy sposób, np. literacki lub graficzny, który odzwierciedli przemyślenia zespołu i poszukiwania (np. notatka, schemat, mapa myśli) (0-3 pkt);
  • wykorzystanie i wskazanie różnorodnych źródeł (0-2 pkt);              

       ETAP II - WYBÓR NARRATORA I STWORZENIE SCENARIUSZA

  • wybór narratora zgodnie z zasadami przedstawionymi w Przewodniku (0-2 pkt);
  • wykorzystanie i wskazanie różnorodnych źródeł (0-3 pkt);

       ETAP III – WYBÓR RODZAJU EFEKTU I PLAN PRACY

  • autorski pomysł na wybrany efekt (0-3 pkt);
  • uzasadnienie wyboru, co było inspiracją (0-1 pkt);

       ETAP IV - DZIAŁAJCIE

  • stworzenie materialnego śladu, adekwatnego do tematu (0-3 pkt);
  • działania związane z upowszechnieniem zdobytej wiedzy o powstaniu w getcie warszawskim lub wydarzeniami nawiązującymi do tego powstania w miejscu zamieszkania lub okolicach miejsca zamieszkania zespołu z wykorzystaniem efektu projektu (pkt. c) (0-4 pkt);
  • zaangażowanie sojuszników (0-2 pkt);

       ETAP V – SPRAWOZDANIE. UDOKUMENTUJCIE SWOJĄ PRACĘ

  • opis przeprowadzonych działań w sprawozdaniu wraz z porównaniem zdobytej przez uczestników konkursu wiedzy opisanej zgodnie z pkt. a (0-2 pkt);
  • wskazanie w sprawozdaniu plusów i minusów realizacji projektu (0-2 pkt);
  • zamieszczenie zdjęć (0-1 pkt);

       DODATKOWE PUNKTY

  • szczególne walory projektu np. wysoka wartość merytoryczna filmu/słuchowiska/audycji radiowej/strony internetowej/albumu rodzinnego/albumu miasta/trasy wycieczki/gry terenowej, zaangażowanie większej liczby osób/instytucji/sojuszników w realizację zadania, oryginalne elementy (0-2 pkt).
  1. Za realizację zadania rekrutacyjnego zespół może otrzymać maksymalnie 30 punktów.
  2. Wyniki rekrutacji zostaną ogłoszone na stronach internetowych organizatora i Instytutu Pamięci Narodowej w dniu 28 kwietnia 2023 r. do godziny 18:00.
  3. Ocena wykonanych zadań rekrutacyjnych oraz wyniki rekrutacji są ostateczne i nie mogą stanowić przedmiotu odwołania.
  4. Do udziału w seminariach w dniu 20 maja 2023 r., które odbędą się w Sulejówku oraz w posiedzeniu komisji w dniu 21 maja 2023 r., które odbędzie się w gmachu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej zostanie zaproszony jeden najwyżej oceniony zespół z każdego województwa, czyli 16 dwuosobowych zespołów.
  5. 230 zakwalifikowanych zespołów zostanie zaproszonych do udziału w zajęciach związanych z tematem przewodnim sesji w dniu 31 maja 2023 r., które odbędą się w Warszawie oraz do udziału w posiedzeniu Sejmu Dzieci i Młodzieży w dniu 1 czerwca 2023 r., które odbędzie się w gmachu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej.
  6. Lista – osób biorących udział w seminariach, posiedzeniu komisji, zajęciach związanych z tematem przewodnim sesji oraz posiedzeniu Sejmu Dzieci i Młodzieży, o których mowa w ust. 8-9 – nie może ulec zmianie. Nie ma możliwości zastąpienia osób zakwalifikowanych przez inne osoby.

§ 5.

Oświadczenia o prawach autorskich

  1. Opublikowanie wykonanego zadania rekrutacyjnego na platformie internetowej SDiM jest równoznaczne z udzieleniem Kancelarii Sejmu, Ministerstwu Edukacji i Nauki, Ośrodkowi Rozwoju Edukacji oraz Instytutowi Pamięci Narodowej przez uczestników sesji nieodpłatnej, bezterminowej i nieograniczonej terytorialnie licencji na umieszczenie pracy (lub jej fragmentów – dotyczy również filmów, słuchowisk, audycji radiowych, zdjęć, stron internetowych, albumów rodzinnych, albumów miast, tras wycieczek, gier terenowych) na stronach internetowych organizatora i współorganizatorów sesji, wykonanie reprodukcji zakwalifikowanych prac oraz ich ekspozycję w wystawach poprojektowych, powielenie zdjęć w materiałach promocyjnych i edukacyjnych związanych z sesją oraz w innych publikacjach związanych z działalnością organizatora i współorganizatorów.
  2. Opublikowanie relacji z wykonanego zadania rekrutacyjnego na platformie internetowej SDiM oznacza jednocześnie, że nie będzie ona naruszała majątkowych i osobistych praw autorskich osób trzecich. Oznacza też, że osoba/y przekazująca/e prace rekrutacyjne posiada/posiadają prawa autorskie do publikowanych materiałów oraz uzyskała/y zgodę/y osób, których wizerunki utrwalono na filmach i fotografiach, a także posiada/ją uprawnienia do wyrażania zgody na wykorzystanie tych wizerunków w zakresie opisanym w ust. 1.

 

§ 6.

Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy regulamin znajduje zastosowanie w procesie rekrutacji uczestników XXIX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży i może zostać zmieniony przez organizatora z zastrzeżeniem opublikowania zmian.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany zasad rekrutacji oraz ograniczenia/zmiany liczby uczestników wszystkich wydarzeń (seminaria, posiedzenie komisji, zajęcia związane z tematem przewodnim sesji, posiedzenie SDiM) zaplanowanych w ramach XXIX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży w związku z występowaniem stanu zagrożenia epidemicznego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej pod warunkiem opublikowania zmian.
  3. Zasady dotyczące organizacji posiedzenia komisji oraz posiedzenia Sejmu Dzieci i Młodzieży zostaną określone w osobnym regulaminie.

 

Załącznik do Regulaminu wyłaniania uczestników oraz udziału w XXIX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży
z tematem wiodącym: Zginąć, ale z honorem (Krystyna Budnicka). Bohaterska walka zbrojna żydowskich organizacji bojowych z Niemcami z perspektywy 80 lat – o ludzki, społeczny i narodowy honor oraz godność, na przykładzie powstania w getcie warszawskim.

 

…………………………………………………………………………………………………………………….

Imię i nazwisko uczestnika XXIX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży

 

Wyrażam zgodę na udostępnianie i publikację danych osobowych uczestnika zawartych w protokołach z posiedzeń Sejmu Dzieci i Młodzieży oraz wyników oceny prac rekrutacyjnych w materiałach informacyjnych Kancelarii Sejmu oraz Instytutu Pamięci Narodowej, w szczególności w Biuletynie Informacji Publicznej, na platformie internetowej sesji, w mediach społecznościowych, oficjalnych stronach internetowych oraz w publikacjach prasowych i wydawniczych Kancelarii Sejmu, Instytutu Pamięci Narodowej, Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Ośrodka Rozwoju Edukacji.

Wyrażenie zgody jest dobrowolne i udzielane na czas nieokreślony.

W każdej chwili przysługuje prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem.

 

............................................................................

czytelny podpis rodzica/opiekuna prawnego

 

Wyrażam zgodę na rozpowszechnianie wizerunku uczestnika zawartego w nagraniach audio-wideo oraz fotorelacji z posiedzeń Sejmu Dzieci i Młodzieży w materiałach informacyjnych Kancelarii Sejmu oraz Instytutu Pamięci Narodowej, w szczególności w Biuletynie Informacji Publicznej, na platformie internetowej sesji, w mediach społecznościowych, oficjalnych stronach internetowych oraz w publikacjach prasowych i wydawniczych Kancelarii Sejmu, Instytutu Pamięci Narodowej, Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Ośrodka Rozwoju Edukacji.

Wyrażenie zgody jest dobrowolne i udzielane na czas nieokreślony.

W każdej chwili przysługuje prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem.

 

............................................................................

czytelny podpis rodzica/opiekuna prawnego

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich/dziecka danych osobowych przez Instytut Pamięci Narodowej - Komisję Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu z siedzibą w Warszawie, adres: ul. J. Kurtyki 1, 02- 676 Warszawa oraz Kancelarię Sejmu z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Wiejska 4/6/8, 00-902 Warszawa, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE w celu kontaktowym dotyczącym organizacji i przeprowadzenia XXIX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży.

Wyrażenie zgody jest dobrowolne i udzielane na czas nieokreślony.

W każdej chwili przysługuje prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem.

 

............................................................................

czytelny podpis rodzica/opiekuna prawnego